តើអុកស៊ីសែននៅលើយន្តហោះបានមកពីណា?

Advertisements
អ្នកទាំងអស់គ្នា​ប្រហែលជាធ្លាប់ឃើញតាម​​កញ្ចក់ទូរទស្សន៍ឬ​ដោយផ្ទាល់ហើយបើ​ធ្លាប់ធ្វើដំណើរតាម​ជើងអាកាស​ថា​ក្នុងពេលមាន​អាសន្ន​ដូចជាពេលដែល​យន្តហោះ​មា​ន​បញ្ហានៅពេល​វា​នៅរយៈកម្ពស់ខ្ពស់​មួយ​ដែលកម្រិត​​អុកស៊ីសែនមាន​កម្រិត​ទាបនោះ​អ្នកដំណើរ​ទាំងអស់​​ត្រូវបានបុគ្គលិក​​បម្រើការលើយន្តហោះ​ណែនាំ​ឲ្យ​ពាក់ស្រោមមុខ​ដែលធ្លាក់ចុះ​ពីពិដាន​របស់តួរយន្តហោះខាងក្នុង​​ដើម្បីអនុញ្ញាតឲ្យ​អ្នកដំណើរ​អាចប្រើ​អុកស៊ីសែន​នោះសម្រាប់ដកដង្ហើម។ ​យោងតាមសមត្ថកម្មខាងលើថ្ងៃនេះ «គំនិត» ចង់សួរ​អ្នកទាំងគ្នាថា​អ្នកយល់យ៉ាងដែរ​ចំពោះប្រភពនៃ​ឧស្ម័នអុកស៊ីសែន​ទាំងនោះ? តើក្រុមហ៊ុន​អាកាសចរណ៍​ត្រូវដឹកឧស្ម័នទាំងនោះ​ក្នុងស៊ីទែនផ្ទុក​មួយក្នុងយន្តហោះ​នោះមែនទេ? បើអ្នកទាំងអស់គ្នាឆ្លើយថានៅលើយន្តហោះមានផ្ទុកឧស្ម័នអុកស៊ីសែនអ្នកប្រហែលជាភ្លេចថាការដឹកជញ្ជូនឧស្ម័នមានផលលំបាកធំមួយគឺគ្រោះថ្នាក់ជាយថាហេតុផ្សេងៗដោយសារឧស្ម័ននៅពេលទទួលកម្តៅវារីកមាឌ។​ការរីក​មាឌនេះអាចបណ្តាលឲ្យ​កើតនូវបាតុភូតមួយហៅថា«បន្ទុះ»។ ម្យ៉ាងទៀតយន្តហោះដែលចំណាយឥន្ធនៈ​តិចត្រូវតែមានទម្ងន់ស្រាល។ បើស្ថាបត្យករសម្រេច​ដឹកឧស្ម័ននោះគេត្រូវបង្កើតស៊ីទែន​ធំនិងក្រាស់មួយដើម្បី​ការពារបាតុភូតបន្ទុះ​ដូចពន្យល់ខាងលើ។ ដូចនេះបើយន្តហោះ​មិនមានផ្ទុកស៊ីទែនអ៊ុកស៊ីសែន​ទេនោះតើគេបានអ៊ុកស៊ីសែនពីណាមក? បើអ្នកទាំងអស់គ្នាមានចម្ងល់សូមមកចូលរួមអានអត្ថបទខាងក្រោមទាំងអស់គ្នា។(សូមមើលរូបខាងក្រោមដែលជារចនាបទទូទៅមួយនៃយន្តហោះទាំងមូល) រូបទី 2៖ រចនាបទ (ទូទៅ) នៃតួរយន្តហោះ ——- ដូចបានរៀបរាប់ខាងលើការដឹកជញ្ជូនឧស្ម័នមានផលលំបាកធំមួយគឺគ្រោះថ្នាក់ដោយបន្ទុះដូចនេះស្ថាបត្យករយន្តហោះបានរុករកវិធីផ្សែងទៀតដែលអាចដឹកជញ្ជូនឧស្ម័នអុកស៊ីសែនជាទម្រង់អង្គធាតុរឹងហើយឧស្ម័នអុកស៊ីសែននឹងត្រូវបង្កើតឡើងនៅពេលដែលត្រូវការតែប៉ុណ្ណោះ។អ្វីដែលអនុញ្ញាតឲ្យស្ថាបត្យករយន្តហោះអាចសម្រេចបំណងនោះបានគឺរបកគំហើញផ្នែកគីមីវិទ្យាមួយគឺប្រតិកម្មចំហេះនៃសារធាតុម្យ៉ាងដែលចាត់ចូលក្នុងក្រុមក្លរាត់(ClO3– ) ។
រូបទី 3៖ អំបិលក្លរាត
នៅពេលដែល​អំបិលនៃក្រុមក្លរាត់នេះប៉ះទៅនឹង​កម្តៅខ្លាំងឬអណ្តាតភ្លើង​វានឹងឆាបឆេះហើយបញ្ចេញ​នូវឧស្ម័នអុកស៊ីសែន។ តាមទិន្នន័យដែលគេទទួល​បានពីក្រុមហ៊ុនផលិតយន្តហោះ​អុកស៊ីសែនដែលបង្កើតតាម​រយៈប្រតិកម្មនេះគ្រប់គ្រាន់សម្រាប់អ្នកដំណើរ​ក្នុងរយៈពេល១៥នាទី​(គ្រប់គ្រាន់​សម្រាប់យន្តហោះ​បន្ទាបខ្លួនមករយៈកម្ពស់​ល្មមដែលមានកម្រិតអុកស៊ីសែនធម្មតា)។​ —–
ប្រតិកម្មទី 1 គឺជាប្រតិកម្មចំហេះដែលមានកាតាលិករ​​​ដូចនេះអុកស៊ីសែន​ត្រូវបានបង្កើតឡើងនៅ​តំណាក់កាលទី 1 តែម្តង។ ប្រតិកម្មទី 2 និងទី 3 គឹប្រតិកម្មដែលកើតឡើងដោយគ្មាន​​កាតាលិករគឺត្រូវឆ្លងកាត់ការដុត 2 តំណាក់កាលដើម្បីបង្កើតអុកស៊ីសែន។ សូមមើល វីដេអូនៃការដុត KClO3 ខាងក្រោម ————— នៅតាមយន្តហោះស្រោមមុខ​អុកស៊ីសែន​​​ដែលធ្លាក់ពី​ពីដាននោះ​​ត្រូវបានតភ្ជាប់ទៅ​នឹង​កុងតាក់ដែល​ធ្វើឲ្យមាន​​បន្ទុះ​តូចមួយ​​ដែល​ជា​បុព្វហេតុនៃចំហេះ​របស់ផ្សៅដែក​ដែលគេផ្សំនឹង​ម្សៅសូដ្យូមក្លរាត ​(NaClO3) ឬ ប៉ូតាស្យូមក្លរាត (KClO3)។ ក្រោយចំហេះទាំងនេះដែក (៣)​អុកស៊ីត​សូមដ្យូម​​ឬ​ប៉ូតូស្យូមក្លរួ​និងអុកស៊ីសែន​ត្រូវបានបង្កើតឡើង។ ទោះជាស្ថាបត្យករ​យន្តហោះទស្សន៍ទាយ​ថាការបង្កើតអុកស៊ីសែនតាម​វិធីនេះមានសុវត្ថិភាព​ជាងការដឹកជញ្ជូន​ឧស្ម័នដោយផ្ទុកវា​ក្នុងស៊ីទែន​ឧបត្ថវហេតុ (២ទៅ៣ករណីយ) ដែលបង្កឡើងដោយប្រតិកម្មនេះត្រូវបានគេរាយការតែបើយើងប្រៀបធៀបគ្រោះថ្នាក់នៃការដឹកជញ្ជូនឧស្ម័ន​ផ្ទាល់នោះវាអាចបង្ករគ្រោះថ្នាក់ច្រើនករណីយជាងនេះទៅទៀត។ ជាទីបញ្ចប់ «គំនិត» គ្រាន់តែចង់​បណ្តុះគំនិត​អ្នកអាន​ទាំងអស់ឲ្យងាក​មកចាប់អារម្មណ៍​លើផ្នែកវិទ្យាសាស្រ្ត​ព្រោះ​បើយើងគិតឲ្យដល់​ទៅ​បើ​អ្នកប្រាជ្ញ​មិនបានរកឃើញ​នោះក៏​យើងគ្មានរបកគំហើញផ្នែកបច្ចេកវិទ្យាដែរ។ វីដេអូនៃការដុត KClO3
Share on Google Plus

About sabaynews

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment